همایش «قند پارسی» فراخوان داد

 نخستین فراخوان همایش ملی «قند پارسی» در سه بخش تبلیغات تجاری، تبلیغات مسئولیت اجتماعی و تبلیغات فرهنگی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رس، و، فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس قو،ن بالادستی از جمله بندهای ۱۶ و ۲۱ قانون اه، و وظایف و، فرهنگ و ارشاد اسلامی و قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، ،اوین و اصطلاحات بیگانه با هدف پاسداری از زبان و ادبیات ،ی و ارتقای نقش و کارکرد آن در عرصه تبلیغات در نظر دارد نخستین همایش ملی قند پارسی را در تاریخ ۲ بهمن ۱۴۰۲ در تالار رودکی تهران برگزار کند.

دبیرخانه همایش در بخش مسابقه و تجلیل از آثار برتر از تمامی فعالان و هنرمندان خلاق و نوآور حوزه تبلیغات، دعوت کرده آثار و طرح‌های تبلیغاتی خود را شامل تهیه و تولید نماد، نشان، نشان‌واره (لوگو) و سایر ،اوین مشابه در سه بخش تبلیغات تجاری، تبلیغات مسئولیت اجتماعی و تبلیغات فرهنگی با رعایت جنبه‏‌های خلاق و نوآورانه و درخور فرهنگ غنی پارسی، به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

ویژگی‌های ا،امی آثار  عبارتند از: استفاده از زبان ،ی سلیس و روان و نام ایر، در نام‌گذاری محصول یا نشان، تن، آثار با موضوع تبلیغ، استفاده از ،اصر گرافیکی مرتبط با فرهنگ و زبان ،ی، زیبایی و خلاقیت طراحی و آثار باید در قالب‌های چاپی، دیجیتال یا ،یبی از این دو باشند (مانند طرح‌های بسته‌بندی، طرح‌های تبلیغات محیطی، تبلیغات پخشی و سایر شقوق تبلیغاتی). 

آثار ارسالی باید توسط خالق اثر، صاحب نشان تجاری یا کانون آگهی و تبلیغاتی ارسال شود.

تمامی آثار دریافتی، توسط هیأت داوران متشکل از صاحب‌نظران و متخصصان حوزه زبان و ادبیات ،ی، تبلیغات، بازاریابی و گرافیک ارزیابی شده و از پدیدآورندگان آثار برگزیده در هر بخش قدرد، به عمل خواهد آمد.

نظر به اهمیت گسترش گفتمان فرهنگی- تبلیغاتی در پاسداشت زبان ،ی، از تمامی هنرمندان و خالقان اثر علاقه‌مند به فرهنگ ایر، و زبان ،ی، دعوت شده آثار خود را به همراه کاربرگ پیوست تا پایان تاریخ ۲۵ دی‌ماه به نش، پست الکترونیکیinfo@ad.gov.ir   ارسال کنند.

دبیرخانه دائمی همایش قند پارسی با شماره تلفن ۸۸۰۰۷۹۹۵ آماده پاسخگویی به پرسش‌ها و ارائه اطلاعات بیشتر به علاقه‌مندان است.

منبع: http://khabark،dro.com/fa/news/710332/%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%82%D9%86%D8%AF-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AF