شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره حادثه رخ داده در ایستگاه مترو ج، توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در پی اخبار منتشر شده مبنی بر تصادف رخ داده در ایستگاه ج،ی خط یک مترو تهران، توضیحاتی را جهت شفاف سازی و اطلاع رس، دقیق تر ارائه کرد.
در متن پاسخ شرکت بهره برداری مترو به خبر منتشر شده آمده است: در تاریخ 19 مرداد 1403 هجری شمسی یکی از مسافران محترم با عصای ف،ی خود در ایستگاه ج، در حال پیاده شدن از قطار بود که متأسفانه ف، ش،ت. چوب از دستش افتاد و نادر هنگام عبور از فضای بین سکو و قطار با کفشک قطار فعلی (کفش ،متی است که انرژی الکتریکی را به قطار منتقل می کند) برخورد کرد.
شرکت مترو تصریح کرد: با توجه به اینکه نیروی پیشرانه در قطارهای متروی تهران و هما از طریق برق فشار قوی تامین می شود، برخورد این شی ف،ی با قطعات ف،ی زیر قطار و کفشک های آن به طور همزمان باعث ایجاد قوس الکتریکی شد. این جرقه سپس باعث سوختن ،متی از پیراهن و پارچه پیچیده شده روی عصا شد و در نتیجه این مسافر محترم مسن دچار سوختگی شد. مسافر دیگری که پشت سر این فرد قرار داشت نیز دچار سوختگی سطحی شد.
در ادامه پاسخ مترو تهران آمده است: سیستم برق در مترو طوری طراحی شده است که در هنگام برخورد یک جسم ف،ی خارجی رله ها به سرعت عمل کرده و برق را قطع می کنند. در این حادثه، تماس بسیار ناپایدار و کوتاه بود و فقط یک قوس الکتریکی ایجاد کرد. لذا هیچگونه برق گرفتگی برای سرنشینان عزیز رخ نداده و فقط سوختگی های سطحی رخ داده است.
مترو تهران اعلام کرد: در پی این حادثه دو سرنشین به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. پس از معاینه پزشکان مشخص شد برق گرفتگی وجود ندارد و پزشکان فقط سوختگی های سطحی را گزارش ،د. در همین راستا زن مصدوم در همان روز از بیمارستان مرخص شد و دیگر مسافر که اهل بندرعباس است به مدت یک شب در یکی از آپارتمان های هتل مهمان شرکت مترو بود تا معاینه شود. بر سلامتی او صبح روز بعد پس از معاینه مجدد در بیمارستان مرخص شد و عازم شهر خود شد.
شرکت بهره برداری مترو در پایان فهرست به نکات مهمی اشاره و تاکید کرد:
در طول 25 سال فعالیت مترو تهران هیچ حادثه ای مشابه این حادثه بسیار نادر رخ نداده است.
قطارهای مترو با برق فشار قوی حرکت می کنند و تماس همزمان اجسام رسانا با قطعات ف،ی زیر قطار می تواند قوس الکتریکی ایجاد کند، اما رله های محافظ به محض تشخیص این تماس جریان الکتریکی را قطع می کنند.
– فاصله استاندارد بین سکو و قطار در ایستگاه مذکور و سایر ایستگاه ها در نظر گرفته شد.
قطار حادثه دیده هیچ نقص فنی نداشته و بررسی های صورت گرفته در این حادثه نشان می دهد مشکلی از نظر ایمنی ایستگاه و قطار مترو وجود ندارد.
شرکت و خانه بهره برداری مترو تهران همواره متعهد به حفظ ایمنی و آسایش مسافران خود بوده و در این حادثه اقدامات لازم برای رسیدگی و احترام به مسافران آسیب دیده انجام شد.
از کلیه مسافران محترم تقاضا می شود همیشه از نگهداری من، وسایل شخصی خود در ایستگاه ها و قطارها اطمینان حاصل کنند.
منبع: https://khabark،dro.com/fa/news/727080/%D8%AD%D8%A7%D8%AF%D8%AB%D9%87-%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%84-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8