احداث خط تولید خودروی ایرانی در ارمنستان

به گزارش گروه اقتصادی یکتا ، علیرضا پیمان پاک از ایجاد خط تولید خودروی ایر، در ارمنستان با هدف صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا خبر داد و گفت: در این باره یک خودروساز ایر، و یک سرمایه گذار از طرف ارمنستان اعلام آمادگی کرده اند که این موضوع از طریق و، اقتصاد ارمنستان و و، صمت ایران در حال پیگیری است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: موافقت اولیه برای احداث خط تولید خودروی ایر، در ارمنستان انجام شده که بر اساس این موافقتنامه، طرح توجیهی آن آماده می‌شود.

خط تولید خودروی ایر، در ارمنستان احداث می شود

انتهای پیام /


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65293598/%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AB-%D8%AE%D8%B7-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

پیمان پاک افزود: در روند صادرات آنچه اهمیت دارد شبکه خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات است، از این‌رو با هماهنگی بخش خصوصی ارمنستان مقرر شد بعد از ارسال تعداد مقرر شده در مرحله نخست، شاهد افزایشی شدن روند صادرات خودرو به این کشور باشیم.

رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران همچنین در این باره که آیا زمینه تهاتر کالا از ایران به ارمنستان فراهم شده است، گفت: هم اکنون گاز و برق تهاتر می‌شود و و، اقتصاد ارمنستان در حال فراهم ، شرایطی است که در سایر کالاها بتوان فرآیند تهاتر را دنبال کرد و فهرست کالاهای مورد نیاز دو کشور بررسی و نهایی و بسترهای مالی معین شده است و در سفری که به‌زودی به ارمنستان خواهیم داشت موافقنامه امضا و عملیات تهاتر با این کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه خودروهای صادر شده به ارمنستان محصول شرکت ایران خودرو هستند، گفت: تاکنون سفارش گذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو به ارمنستان انجام شده و در مرحله نخست صادرات خودرو به صورت آزمایشی بوده است و منتظریم که نتایج آن دیده شود.

پیمان پاک با بیان اینکه در حوزه همکاری‌های خودرویی با ارمنستان تهاتر انجام نمی‌شود، ادامه داد: هم اکنون بخش خصوصی ارمنستان، خودرو را از ایران ،یداری و در بازار این کشور عرضه می‌کند.

پیمان پاک با اشاره به اینکه ارمنستان جزو کشورهای حوزه اوراسیا است و تعرفه تجاری به این کشورها پرداخت نمی‌کند، ادامه داد: امیدواریم که از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و بتو،م ارمنستان را به قطب تولید و صادرات کالاها و محصولات ایر، تبدیل کنیم.