قیمت خودرو در بازار + امروز 21 آبان 1401

این کارشناس صنعت خودرو در رابطه با رکود معاملات توضیح داد: پیش‌بینی اینکه آیا رکود بازار خودرو از بین می‌رود یا خیر؟ با توجه به اوضاع اقتصادی وخیم کشور بسیار مشکل است. البته این مشکلات تنها به بازار خودرو محدود نمی‌شود و به بازارهای دیگر نظیر لوازم خانگی و دیگر صنایع نیز رسیده است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

او تاکید کرد: درنهایت به نظر می‌رسد که رونق به‌راحتی و در کوتاه‌مدت به بازار بازنگردد. شهروندان در حال حاضر در وضیعتی قرار گرفته‌اند که سرمایه‌ خود را تا جایی که می‌توانند پیش خود نگه می‌دارند. پس این طبیعی است که دیگر اقدام به فروش خودروهایشان نکنند.

تارا اتوماتیک هم که این روزها از نوسانات دور نماند، امروز به قیمت ۶۱۰ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما امروز در سطح ۶۳۰ میلیون تومان ثابت ماند.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت چند روز از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است. برخلاف هفته‌های گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمتی همراه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

منبع: تجارت نیوز


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65607907/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D9%86

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر ،ید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، گفت: در حال حاضر سرمایه‌های سرگردان مردم به دنبال بازاری برای سرمایه‌گذاری ایمن می‌گردند. به همین علت پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی قیمت خودرو در کشور به صورت هفتگی ادامه یابد.

تیبا هاچ‌بک‌ پ، که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۲۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز حالا ۳۲۹ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو امروز در بازار کشور در نرخ ۳۷۵ میلیون تومان ثبت شد.

او افزود: پیش از سقف‌شکنی دلار که در هفته گذشته اتفاق افتاد، پیش‌بینی می‌شد خودرو هم‌گام با تورم تا پایان سال حداقل ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد. اما حالا به بهانه رکوردشکنی دلار احتمالا بازار خودرو با سرعت بیشتری به افزایش قیمت خود ادامه دهد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو در قیمت ۴۱۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد. اما باید توجه داشت که دنا معمولی طی تنها یک ماه با ۱۰ ملیون تومان افزایش قیمت همراه شده بود.

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالا،ه سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را ش،ت و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. برای مثال، پراید ۱۱۱ اکنون در قیمت ۲۰۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز اکنون به نرخ ۱۸۳ میلیون تومان عرضه می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

کاکایی ادامه داد: قیمت خودرو در حال حاضر روند صعودی را در پیش گرفته است. اما سطح معاملات هم‌گام با این تحولات بالا نمی‌رود. چراکه بدنه اصلی مصرف‌کنندگان نهایی در بازار خودرو، ی،ی مردم دیگر سرمایه‌ای در دست ندارند که اقدام به ،ید و فروش خودرو کنند.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز به قیمت ۴۹۶ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.