نیازمند یک تصمیم جدی برای اسقاط خودروهای فرسوده هستیم |

به گفته رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم و، بهداشت مهمترین علت افزایش آلودگی هوا اجرا نشدن قانون هوای پاک و به خصوص تردد خودروهای فرسوده است.

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در روزهای گذشته آلودگی هوا در کشور به یک بحران انس، تبدیل شد و به نظر می رسد خودروهای فرسوده نقش محوری در این بحران دارند.

نایب رییس کمیسیون انرژی با تأکید بر تسریع اسقاط خودروهای فرسوده گفت: اگر با لایحه فعلی اسقاط خودروهای فرسوده به تعویق بیفتد میتوان تغییراتی در این لایحه انجام داد.

بنابر آمار وی حدود 45 درصد خودروهای موجود در کشور فرسوده و از رده خارج هستند.

در این رابطه احمد مرادی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، درباره لایحه ساماندهی صنعت خودرو و مشکلات آن گفت: یکی از مشکلاتی که ما هم اکنون با آن در کشور مواجه هستیم کیفیت پایین خودروهای تولید داخل و د


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn66143260/%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF-%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%82%D8%A7%D8%B7-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85

لازم به ذکر است طبق آ،ین تصمیمی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گرفته شده، خودروسازان و واردکنندگان به نوعی از ارائه گواهی اسقاط که می توانست از رده خارج ، خودروهای فرسوده را (به میزان تعهد آنها) تضمین کند، معاف شده و برای شماره گذاری خودروهای تولیدی (در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان کافی)، 5/ 1 درصد از قیمت هر خودرو برای شماره گذاری پرداخت شود.