گام بزرگ به سمت افزایش سود خودروسازهای جاده مخصوص

وی اضافه کرد: با احتساب هزینه‌های مربوط به مالیات و… باز هم قیمت تمام شده خودرو برای ،یداران از بازار آزاد ارزان‌تر خواهد بود و ،ید خودرو از بورس کالا برای مصرف‌کنندگان هم توجیه خواهد داشت.

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در این خصوص بیان کرد: عرضه خودرو در بورس کالا، اتفاق خوشایندی بود و قطعا این روش عرضه از روش قرعه‌کشی و فروش خودرو با قیمتی کاملا غیرواقعی بهتر است. با این روش هم شرکت‌های خودروساز امکان فروش محصول با قیمتی من،‌تر و واقعی تر را خواهند داشت و با افزایش حاشیه سود، از زیان شان کاسته خواهد شد و هم ،ت امکان دریافت مالیات بیشتر از خودروسازان را خواهد داشت.

زاوه ادامه داد: اگر عرضه‌ها در بورس کالا دائمی باشد، حتما فاصله قیمت فروش کارخانه با قیمت بازار کاهش یافته و بازار خودرو به تعادل خواهد رسید. امیدواریم شرایطی فراهم شود که تمامی محصولات ایران خودرو و سایپا از طریق بورس کالا عرضه شود تا سود حاصل از تولید و فروش خودرو، نصیب سهامداران شرکت‌های خودروساز شود.

این کارشناس صنعت خودرو در خاتمه در رابطه با راهکارهای بهبود وضعیت در شرکت‌های خودروسازی گفت: یکی از شرکت‌های بورسی تولیدکننده خودرو سنگین، بعد از تغییر مدیریت و اصلاح برخی استراتژی ها، از زیان خارج شد و نشان داد بهبود وضعیت شرکت ها، نیازمند راهکارهای عجیب نیست. حتما مدیران سایر شرکت های خودروساز هم می توانند از تجربه این شرکت کمک بگیرند.


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65748659/%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B3%D9%88%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، روز گذشته ۱۰۰۰ دستگاه ۲۰۷ دستی در بورس کالا طی فرآیندی شفاف و عادلانه، در قیمت ۳۴۲ میلیون و ۸۴۲ هزار تومان معامله شد. این قیمت ۸۰ درصد بالاتر از قیمت پایه بود و می‌توان گفت حدود ۱۵۵ میلیون تومان اختلاف از قیمت‌گذاری دستوری با قیمت فروش در بورس کالا، این بار به جای جیب دلالان، نصیب تولیدکننده شد. البته ،یداران باید نزدیک به ۴۹ میلیون تومان نیز بابت مالیات، عوارض قانونی، بیمه و شماره‌گذاری پرداخت کنند.