بدترین روز سپاهان، بهترین روز پیکان

ایسنا/اصفهان پیش،وت باشگاه فوتبال سپاهان این روزهای طلایی‌ها را دور از قامت همیشگی‌شان دانست و گفت: پیش از متاستاز مریضی در سپاهان باید نگرش فنی تغییر کند.

روز گذشته (جمعه، ۱۸ اسفند ماه) تیم فوتبال سپاهان در هفته نوزدهم لیگ‌ برتر میزبان پیک، بود که هشت هفته متوالی بردی نداشت؛ اما این‌بار شاگردان مورایس، ،ایتی را از بحران نجات دادند و باختی پرحاشیه را رقم زدند.

در جریان بازی خطاهای فردی بازیکنان در دفاع که تا گل به خودی هم پیش رفت و از دست رفتن فرصت‌های گ،نی، هواداران سپاهان را تا ، زودتر از پایان و شعارهایی علیه باشگاه پیش برد.

این حواشی تا جایی ادامه داشت که منوچهر نیکفر، سرپرست مدیرعاملی باشگاه را به استعفا رساند، البته این موضوع هنوز تاییدی از طرف باشگاه نداشته است، اما شنیده‌ها خبر از خداحافظی نیکفر در رختکن با بازیکنان می‌دهد.

محمد یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه این سپاهان در بازی با پیکان هیچ نش، از سپاهان همیشگی نداشت و اکنون تیم مریض است، اظهار کرد: حتی اگر برده بودند هم همین را می‌گفتم. سپاهان اکنون مریض است و شرایط خوبی ندارد. تصمیم‌های فنی خوبی گرفته نمی‌شود. سرمربی صاحب اختیار است، ولی اتفاق‌هایی در حال رقم خوردن است که هر انسان فوتبال‌شناسی متوجه می‌شود.

او دابو را یکی از کندترین بازیکنان و از طرفی بسیار با شعور و ماهر در حفظ توپ و توزیع پاس دانست و گفت: این بازیکن برای جلوگیری از ضد حمله و ضربه آزاد اصلاً گزینه من،ی برای بازی در منطقه پشت نیست. نمی‌دانم قرارگیری او در آن منطقه، تصمیم خودش است یا کادر فنی، به هر حال اشتباه است که منجر به ا،اج هم شد.

پیش،وت باشگاه سپاهان بیان کرد: برخی تصمیم‌گیری‌های تاکتیکی در تیم باید رعایت شود. بازیکنی مانند اعرابی که سریع است باید آنجا قرارگیرد تا سریع توپ را به دروازه‌بان برساند یا دفع کند که دابو این توان را ندارد، زیرا او علاقه زیادی به حفظ توپ دارد. در حالی که این منطقه جای حفظ توپ نیست. نمی‌دانم بازیکن لیگ ایتالیا چرا باید این اشتباه را بکند.

هواداران آدرس اشتباه نگیرند

یاوری اظهار کرد: باید هرچه زودتر از متاستاز مریضی سپاهان جلوگیری شود و تغییراتی در نگرش فنی بدهیم. امیدوارم هواداران نیز آدرس اشتباه نگیرند.

او با بیان اینکه ایراد گرفتن به مدیر عاملی که سه ماه است آمده و هیچ تغییری هم نداده، اشتباه است، تاکید کرد: نیکفر مرد فهمیده‌ای است و گناه باخت گردن سرمربی است. زم، که تیم موفق می‌شود، ع، سرمربی را روی مبل بزرگی در تشابه با یک شیر می‌کشیم، اکنون که نتایج بد شده، سراغ مدیر عامل می‌رویم؟ اگر او مربی را عوض کرده بود، بله مدیریت باشگاه مقصر بود، اما اکنون همان روال همیشگی است و تیم حامی مدیریتی همان‌طور که بود، هست. از تصمیم‌گیرنده اصلی انتقاد نمی‌کنیم. تمام امکانات فراهم است و باید بهترین تصمیم‌ها را سرمربی بگیرد.

مگر چند بازی دیگر در فصل داریم؟

این کارشناس فوتبال با اشاره به دفاع سرمربی سپاهان از وینگر جدید تیمش، بیان کرد: می‌گویند باید به عیسی عباس فرصت دهیم. مگر چند بازی دیگر در لیگ داریم که بخواهیم فرصت بدهیم؟ بازیکنی که نیم‌فصل دوم می‌آید باید تعیین‌کننده باشد. بازیکنی که مثلش کمتر باشد، ولی ،یدهای نیم‌فصل سپاهان تازه فرصت برای جا افتادن می‌خواهند.

او ادامه دامه داد: در ابتدای فصل، شکاری را به‌،وان بازیکن خاص می‌آوریم که بازی قبل هم با عملکرد بسیار خوب گلی فوق‌العاده‌ای زد، اما این بازی نیمکت‌نشین می‌شود. چه اتفاقی افتاده است؟

باید نگرش تغییر کند

یاوری با تاکید بر اینکه شخص مخاطب من نیست، گفت: مشکل این است که نگرش فنی باید تغییر کند، اشتباه‌هایی در حال انجام است که سپاهان را از خودش بسیار دور کرده است و مورایس هم اصلا شبیه مورایس قبل نیست، تصمیم‌هایی می‌گیرد که هیچ شباهتی به قبل ندارد. بازیکنی با چند میلیارد می‌آید که در بازی کنترل توپش در حد بازیکن مبتدی است‌. در نیم‌فصل دوم آمده که این توپ‌ها را گل کند.

او بیان کرد: عادت ندارم از مدیران وقت تعریف کنم، اما امیدوارم نیکفر برگردد تا هیأت مدیره مجبور به تصمیم‌گیری عجولانه برای مدیرعامل نشود. اصلا چرا مورد هجمه قرار گرفته را نمی‌دانم. انسان غریبه‌ای با سپاهان نیست و چند سال در هیأت مدیره بوده است. با توجه به اعلام مورایس، فقط عیسی عباس را می‌خواسته پس مسؤولیت نگرفتن دفاع و هافبک دفاعی با ایشان است. حالا چرا به باشگاه انتقاد می‌کنیم.

یاوری سرمربی را تصمیم‌گیرنده تیم دانست و افزود: تصمیمش این بود که دفاع نگیرد و از این تصمیم هم دفاع می‌کند، اما آیا بقیه هم نمی‌توانند فکر کنند. سپاهان در دفاع مرکزی و هافبک می، مشکل دارد. محمد کریمی بازیکن توزیع‌کننده و بهترین پاسور سال ۹۷ در پست هافبک نفوذی است، حالا که به هافبک می، آمده مجبور است خطا کند، چون در پست تخصصی‌اش بازی نمی‌کند. برای جایگاهی جه، مورایس بسیار احترام قائلم، ولی اینجا اشتباه می‌کند.

منبع: http://khabark،dro.com/fa/news/716183/%D8%A8%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%86