قدردانی اسلام‌آباد از تهران برای تامین امنیت اتباع پاکستان

سخنگوی و، امورخارجه پا،تان از اقدام ایران برای اقدام سریع در یافتن سه پا،ت، که توسط قاچاقچیان انسان ربوده شده بودند، قدرد، کرد.

به گزارش ایسنا، «زهرا ممتاز بلوچ» سخنگوی و، امورخارجه پا،تان در نشست خبری امروز (پنج‌شنبه) خود در پاسخ به سوالی درباره ربوده شدن چند تبعه پا،ت،، ازجمله سه زائر در ایران و اینکه اسلام‌آباد چه کارهایی در رابطه با این افراد انجام داده است، گفت: «ابتدا می‌خواهم از مقامات ایر، برای اقدام سریع در یافتن این سه پا،ت، که توسط باندهای جنایتکار ربوده شده بودند، قدرد، کنم».

او ادامه داد: «ما برای تضمین حفاظت و عبور امن زائرین پا،ت، از ایران در هماهنگی نزدیک با مقامات ایران بوده‌ایم. از آنجایی که ادعا می‌کنید، ممکن است موارد دیگری نیز وجود داشته باشد، ما از چنین مواردی اطلاعی نداریم و زم، که چنین مواردی به اطلاع ما برسد، قطعاً با مقامات ایر، همکاری خواهیم کرد و از توانایی آن‌ها برای بازگرداندن اتباع پا،ت، و مبارزه علیه این باندهای جنایتکار مطمئن هستیم».

سخنگوی و، امورخارجه پا،تان در بخش دیگری از این نشست خبری که مشروح آن روی وب‌سایت و، امورخارجه پا،تان قرار گرفته است با ابراز نگر، عمیق درباره ادامه جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه اظهار داشت: «ما حمله به مرکز توزیع مواد غذایی آنروا در بخش شرقی رفح در ج، غزه را به شدت محکوم می‌کنیم. حمله به معدود مراکز توزیع غذا برای جمعیتی که در آستانه قحطی قرار دارند، بخشی از سیاست عمدی و غیرانس، اسرائیل در ایجاد قحطی جمعی و سراسری است. این، غیر انس، و جنایت علیه بشریت است».

ممتاز بلوچ افزود: «آنروا به‌،وان یک راه نجات برای بیش از ۲ میلیون نفر ،ن غزه عمل می‌کند، به آنها سرپناه ارائه می‌دهد و غذای حیاتی و خدمات بهداشتی اولیه فراهم می‌کند. مردم فلسطین در طول جنگ غیرانس، جاری در غزه به حمایت و پشتیب، بین‌المللی بیشتری نیاز دارد».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پا،تان همچنین گفت: «اسلام‌آباد به‌علاوه تصمیم اخیر اسرائیل در مورد ساخت ۳۵۰۰ واحد بنای جدید در ادامه شهرک‌سازی‌های خود در کرانه باختری اشغالی را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند. این اقدام اسرائیل نقض قو،ن بین‌المللی، قو،ن بین‌المللی بشردوستانه و قط،امه‌های مربوطه سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی است. این امر چشم‌انداز یک کشور مستقل و همجوار فلسطین را تضعیف خواهد کرد».

وی ادامه داد: «ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که به جنایات مقامات اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین پایان دهد و به مسئولیت‌های خود بر اساس منشور سازمان ملل برای پایان دادن به رنج‌های فلسطینیان عمل کند».

منبع: http://khabark،dro.com/fa/news/716623/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B9-%D9%BE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86