وحید کاظمی مدرک گرفت و داور دربی شد

در فاصله کمتر از 72 ساعت به دربی گمانه زنی درباره داور این بازی اوج گرفته و اکنون گفته می‌شود وحید کاظمی با دریافت مدرک لایسنس VAR شرایط قضاوت این بازی را به دست آورده است.

به گزارش ایلنا، سرانجام در فاصله کمتر از ۷۲ ساعت مانده به سوت آغاز شهرآورد صد و سوم، کمیته داوران برای انتخاب داور به جمع‌بندی رسید.

بنابر انتخاب کمیته داوران و در راس آن خداداد افشاریان، وحید کاظمی به ،وان دربی برگشت لیگ بیست و سوم انتخاب شده است و حالا باید منتظر اعلام رسمی فدراسیون باشیم.

 باتوجه به اینکه این دیدار همانند بازی رفت با بهره بردن از VAR برگزار می‌شود، این کمیته گزینه‌های زیادی برای انتخاب داور دربی نداشت و باید از بین داور، که لایسنس قضاوت با وی‌ای‌آر  را ،ب کرده‌اند یکی را انتخاب می‌کرد.

سه داور ایر، که به تازگی لایسنس قضاوت با این تکنولوژی برای‌شان صادر شده بود گزینه‌های قضاوت در دربی بودند. لایسنس بیژن حیدری، پیام حیدری و وحید کاظمی به تازگی مورد تایید فیفا قرار گرفته و صادر شده است.

طبق پیگیری ها وحید کاظمی به ،وان داور دربی ۱۰۳ انتخاب شده و در ۴۰ سالگی این مسابقه حساس را که در تعیین قهرمان هم می‌تواند نقش داشته باشد، قضاوت خواهد کرد. کاظمی دوره‌های VAR را به تازگی در ،ستان پشت سر گذاشته است و با گرفتن این لایسنس شانس قضاوت در دربی را پیدا کرد.

او پیش‌تر یک بار در سال ۹۹ به ،وان داور اضافی در گروه داوری رضا ،انشاهی بوده و حالا برای اولین بار به ،وان داور وسط مسابقه‌ای را که به ویترین لیگ ایران معروف است، قضاوت خواهد کرد.

وحید کاظمی در این فصل قضاوت‌های حساسی را برعهده داشته و برای همه تیم‌های مدعی لیگ برتر ازجمله استقلال، پرسپولیس، سپاهان و … داوری کرده که بالاترین نمرات را گرفته و حالا امیدوار است در صورت انتخاب نهایی به‌،وان داور دربی 103 نیز قضاوت قابل قبولی ارائه کند.

وحید کاظمی در دور رفت لیگ برتر 7 قضاوت را داشت و جزو پرکارترین داوران فوتبال ایران بود که در دور برگشت هم یک داوری انجام داده و همچنین یک بازی او هم که قرار بود در هفته هجدهم بین آلومینیوم و هوادار برگزار شود، لغو شد تا حالا ،ت به قضاوتش در دربی برسد.

منبع: http://khabark،dro.com/fa/news/716265/%D9%88%D8%AD%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%B8%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%DA%A9-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%B4%D8%AF