کوتاه شدن زمان آموزش گواهینامه برای رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسر، مهم‌ترین چالش ویژه در کلانشهرها نبود ناوگان کافی در سیستم اتوبوسر، است لذا قراردادی با تولیدکنندگان داخلی برای ۳۰۴۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون به ارزش ۲۸ همت بسته شده است، گفت: این انعقاد تیرماه انجام شد. در حال حاضر از این تعداد به دلیل ضعف عملکرد یکی از شرکتها ۵۰۰ اتوبوس فسخ شده است، چرا که توان تولید و تحویل به موقع نداشتند. اولویت ما این بود که به موقع اتوبوس را به مردم برس،م. 

خبرخودرو :دومین نشست مدیران عامل سازمان‌ اتوبوسر، شهرداری‌های کلانشهرهای ایران امروز (پنجشنبه ۳ اسفندماه ۱۴۰۲) با حضور مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسر،، جمعی از مدیران شهری و شرکت های خودروسازی برگزار شد. 

علیزاده در ابتدا ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعب،ه اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات انتقال تجارب و رفع مشکلات و موانع، برطرف ، نواقص و ارائه راهکار برای خدمت رس، به مردم است. مهم‌ترین چالش ویژه در کلانشهرها نبود ناوگان کافی در سیستم اتوبوسر، است. در تهران که حداقل باید ۱۰ هزار اتوبوس فعال باشد که اکنون ۳ هزار اتوبوس فعال داریم. از دل این بحران آلودگی هوا و بالا بودن سرفاصله ها ایجاد می‌شود. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسر، گفت: قیمت بالای اتوبوس‌ها، واگذاری به بخش خصوصی و قیمت بهسازی آنها از جمله مشکلات این حوزه است. هنر ما این است که از دل بحران فضا را تبدیل به فرصت کنیم. ابتدای سال جاری ۴۵ درصد بودجه به حوزه حمل و نقل اختصاص یافت. اما عدد حدود ۷ هزار میلیارد توم، که نقد و غیرنقد برای اتوبوسر، در نظر گرفتند کافی نیست. 

وی با بیان اینکه قراردادی با تولیدکنندگان داخلی برای ۳۰۴۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون به ارزش ۲۸ همت بسته شده است، گفت: در طول مدیریت شهری این انعقاد قرارداد بی سابقه است. این انعقاد تیرماه انجام شد. در حال حاضر از این تعداد به دلیل ضعف عملکرد یکی از شرکتها ۵۰۰ اتوبوس فسخ شده است، چرا که توان تولید و تحویل به موقع نداشتند. اولویت ما این بود که به موقع اتوبوس را به مردم برس،م. 

علیزاده با اشاره به اینکه با مدل اعتباری این ۲۵۰۰ اتوبوس ۲۵ درصد نقد، ۲۵ درصد ملک و ۵۰ درصد تسهیلات است، گفت: آرام آرام در حال تحویل اتوبوس، مینی بوس و ون ها هستیم. از مجموعه ایران‌خودرو دیزل هم ۱۵۰ اتوبوس تحویل گرفتیم. در بخش خارجی هم شهردار تهران دو مرحله به چین سفر کرد و قرارداد ورود ۲۵۰۰ اتوبوس برقی بسته شد. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسر، با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که خط تولید شرکت‌های خودروساز با این حجم کار نکرده است و این باعث می‌شد که مردم چندین سال معطل اتوبوس بمانند، گفت: امیدواریم بعد از پرداخت اولیه اتوبوس‌های برقی چینی در شش ماه اول سال بعد وارد تهران بشوند.  

وی با تاکید بر اینکه الان عمده مشکل ما بعد از تامین این اتوبوس‌ها راننده پایه یک است، گفت: از سال ۸۵ شرکت واحد جذب مستقیم نداشته است. راننده پایه یک حقوق متفاوتی دارد اما در سطح شهر تهران و سایر کلانشهرها این مشکل را داریم مکاتبات متعددی با و، کشور و سردار رادان در این باره داشتیم. بناست تا اتفاقات خوبی در سطح کشور در این حوزه بیفتد. 

علیزاده خاطرنشان کرد: اگر به صورت طبیعی بخواهیم جلو برویم گرفتن گواهی نامه پایه یک زمان بر است. طی رایزنی شهرداری تهران بنا شد فضا مدیریت بشود تا آموزش گواهی نامه پایه یک برای رانندگان کوتاه تر بشود. در کنار آن بحث کارت شهری را مدیریت می‌کنیم. ،، که قرار است در قالب کارت شهر پشت اتوبوس بنشینند فقط تا زم، که در خدمت سازمان های اتوبوسر، شهرداری ها باشند می توانند فعالیت کنند و به محض جدا شدن کارت شهری شان ابطال خواهد شد. 

بیضاوی، مشاور شهردار تهران هم در ادامه گفت: از جمله اه، مجمع کلانشهرها ایجاد همگرایی در امور مختلف است. استفاده از تجارب و ظرفیت کلانشهرها باعث ارتباط من، با دستگاه های اجرایی خواهد شد. در حوزه اتوبوسر، بیش از ۱۰ سال بود که اقدامی صورت نگرفته بود و با اقدامات وزیر کشور اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت. 

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حال حاضر در حوزه اتوبوسر، در جریان است، اظهار کرد: همه مطلع هستند که شهرداری‌ها از نظر منابع مالی محدود هستند و امکان ،ید تماما نقد نیست. شرکت‌های تولیدکنندگان هم با مدل‌های پرداختی به تفاهم رسیده‌اند. حرکت به سمت برقی سازی در کشور و پیش قدم شدن شهردار تهران باعث ایجاد یک ظرفیت بزرگی شده است که امیدوارم از آن بتو،م در سایر کلانشهرها نیز الگو سازی کنیم. 

در ادامه سرهنگ ،ی اسد رییس دایره صدور گواهی نامه پلیس راهور گفت: با حدا،ر توانمندی درصدد برطرف ، مشکل گواهی نامه اقدام خواهیم کرد. افرادی که به ناوگان قرار است اضافه بشوند باید گواهینامه پایه یک داشته باشند. 

منبع: http://khabark،dro.com/fa/news/714901/%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C